Az 5. osztály és az ott tanító pedagógusok nagy várakozással és izgalommal kezdték el február első hetében a falu élete projektet, immár második alkalommal. Első állomás a tervezés volt. Ekkor döntöttük el, hogy a falusi ház alapos megismerését a Darvas-házban kezdjük. Január utolsó hetében napsütéses délután jártunk a múzeumban. A gyerekek Bárdos Zsuzsa tanárnő vezetésével „térképezték” fel a híres író valamikori lakhelyét. Ekkortól már gyűjtés indult, régi használati tárgyakat, eszközöket hoztak be az iskolába. A témahéten lázas munka folyt az 5.-ben. Sorra készültek a tablók a gyűjtőmunkák alapján. Az ének- és a rajzórák kivételével minden órán a faluval, a falu életével foglalkoztak a gyerekek.
Csoportonként feldolgozták a falusi lakóház építését, berendezési és használati tárgyait, a táplálkozást és az akkori oktatást. Régies szavak magyarázatát keresték ki és írták le nyelvtanórán, közmondásokkal, szólásokkal ismerkedtek csoportonként aszerint, hogy kik melyik témát dolgozták fel. Matematikaórán elkészítették Kukorica Jancsi falujának térképeit, majd elnevezték a falvakat. Testnevelésórán népi játékokat gyűjtöttek és tanultak meg. A számítógépen a falurajzokat élvezettel – és már kellő szakértelemmel készítették. Technikaórán lovas kocsi készült nagy buzgalommal. A gyűjtött tárgyakat az osztályteremben tekinthették meg az érdeklődők. A témahéten sok új ismerettel, jó hangulatban gyarapították tudásukat az ötödik osztályosok.