A 2. osztályos tanulók a projekt keretében megismerkedtek a szűkebb környezet jellemzőivel, s a tágabb társadalmi és természeti folyamatok törvényszerűségeivel. Gyakorlati példákon keresztül figyeltek fel a kedvező-kedvezőtlen folyamatokra, a családok, munkahelyek felelősségére a környezet védelmében. A mai kisiskolások környezettudatos felnőtté válását is segítette ez a program. A három hetes időszak alatt többek között ismeretterjesztő filmet néztek meg a hulladékhasznosításról, megismerkedtek a szelektív hulladékgyűjtés fogalmával.
Origamit hajtogattak, a kiállításhoz anyagot gyűjtöttek, tablót készítettek. A komposztáló telepen járva látták a hatalmas tömegű zöldhulladékot. Az ott dolgozók be is mutatták a szükséges munkafolyamatokat. Majd megfigyelhették a végterméket. Így remélhetően maradandó élmény lesz ez a környezetbarát eljárás azoknak a gyerekeknek is, akiknél otthon a komposztálás nem szokás.
A kutyamenhelyen is jártak, melynek „lakói” már messziről tudatták velük, hogy jó irányba haladnak. A másodikosok szeretettel vették körül az állatokat. Elgondolkodtató volt számukra a látvány, s néhány kutya története, amit az állatvédők meséltek. A három hétig tartó projekt elérte célját: a gyerekekben megmozdult a felelősségérzet az állattartással kapcsolatban. Ezt segítette az állatok világnapján elhangzott felhívás is, mely madáretető-készítésre buzdított minden osztályt a Czina Tagintézményben.
A közös tevékenység, a sokféle ismeret hatására a gyerekek felszólítás nélkül is vigyáznak a tanterem rendjére; takarékosan bánnak az energiával és a vízzel; a következő hulladékgyűjtésen is eredményesek lesznek; folyamatosan gyűjtik a szárazelemet; télen etetik a madarakat; társaikat is környezettudatos magatartásra buzdítják.